måndag 18 augusti 2014

det börjar bli höst.

Måndag och ny vecka. 



Här är det regn, mulet och grått och man känner att hösten tar sitt grepp om sommaren.
Mysigt och skönt om man frågar mig , för denna sommar har varit alldeles på tok för varm och hemsk.
Inte bara för mg utan även min trädgård och blommor där ingenting orkat blomma eller bli fint
och med vattningsförbud och ständig torka är det svårt att få en fin gård..
*
Lite trist är det ju om regnet ska fortsätta alltför många dagar nu,
 för det är redan nu väldigt snålt om tid att hinna klart med huset.
Vi har ju ännu inte ens hunnit börja med västsidan.
Robin börjar skola idag, så han kan inte hjälpa till på dagarna.
Gubben är sjuk just nu, men annars ska han jobba och jag klarar inte av det utan traktor för att nå.
Så man kan som säga att...det går åt pipsvängen med alltihop.
Vi hinner nog inte klart innan varken vinter eller jul, utan får nog acceptera att
vänta till nästa sommar. :(
*
Igår fick jag i alla fall bort ett av mina tvättberg.
Kläderna.... Jag har ju inte orkat nåt på länge, först för hettan och sen pga sjukdom.
Allting går segt för jag är jättesnurrig i skallen och måste gå sakta i trappor för att inte tippa omkull.
Men men...i sakta mak blir allting också klart i sinom tid.
En snigel når ju också sitt mål, liksom en sköldpadda. ;)
Och jämfört med dom så går jag på turboracing. 
*


*bilderna är lånade google shabby garden autumn

Inga kommentarer: