lördag 30 augusti 2014

Mitt tredje barnbarn, lilla Milla, kom igår ! ♥

Det kommer en värk.
Jenny blir stel som en pinne och slutar andas.
-Jag vill inteeeeee....
-Andas, du måste andas..in genom näsan och ut genom mun.
*visar' mmmmmhhhh...pppppfffff..mmmmmmhhh..ppppffffffff* samtidigt som jag gnuggar mitt på korsryggen fast det är på nedre delen över bäckenet man ska massera och Jenny flåsar på som ett ånglok i grav uppförsbacke och skriker AJ AJJAjaaajjjj ut emellan åt.

-Du är jätteduktig,säger jag..
Jonas sitter bredvid och skrattar och försöker att komma ihåg att klicka på appen.."appen som var så bra att ha för att märka av värkarnas långvarighet och hur ofta dom kommer"...och Jenny 
- Jag skiter i appen !!!!!.
Värken klingar av..
- Du gör ju allting fel dumunge, du måste ju börja andas redan när värken kommer...*nu är jag ärlig. 
-Men jag får ju panik och det kommer så fort!
-Kom ihåg nu vad dom sa åt dig på lassa...förmanar Jonas.
Jenny ligger helt slut och bara skrattar.

*Jösses vilket samarbete...vill ni ha stöd och tröst vid kommande förlossning..ring oss...eller så ringer ni nån annan !!!! 

Vad funkar bäst ?
TEAM WORK !!!!!

Men nu är hon här.
 Malin Milla  3745 g och 50 cm lång. Och helt underbar ! 





Jag blev väckt 04:21 igår morse och gick till Jenny och Jonas för att vara med Milton (3 år i Dec) och Celia (12 år i Dec).

Celia var ju visserligen på skolan mesta delen av dagen sen,
men Milton var hemma.

Jenny blev hemskickad ett tag på dagen för värkarna klingade av, men vid 16-snåret sa jag åt dom att åka in igen , för då hade hon börjat springa på toa i tid och otid och tyckte att det tryckte på neråt.

Och med tanke på att Milla kom (exakt som Celia kl: 18:50) så var det ju tur att dom for.
Det gick ju fort när det väl satte igång och Milla kom på utsatt dag, till skillnad mot Celia och Milton som blev flera dagar över tiden.

Klockan 21: 30 ungefär for jag hem, för då kom Jonas.
Allt gick bra under dagen med ungarna, med bus, lek och lite bråk.
Men jag är ju inte van småbarn hela dagarna så jag var helt slut !

Och nu har vi återfått denna förbajjade förkylning.
Gubben är jättedålig och jag har ont i halsen igen och hostan har blivit värre igen.
Milton hade nog feber igår också och Jenny är förkyld.

 MEN..vi har en liten Milla , Milton och Celia ! 

Inga kommentarer: