måndag 4 augusti 2014

taket

Så blev då taket klart, sent omsider.
Bara lite rännplåt och smågrejs kvar,men annars helt klart.

Här ser man sidan som inte är målad än, vilken skillnad.




Tänk att jag trodde att det skulle vara klart runt midsommar...huset.
Vi började ju tidigt på våren.

Men så har vi haft väder m.m emot oss från dag ett.
Det har varit för kallt, sen för regnigt, sen för varmt.
Saker tog längre tid än beräknat med leverans.
Takläggaren fick mer jobb än räknat med innan han kunde komma...
o.s.v. m.m etc.
Men nu sitter det där...taket.
Och så snyggt det blev sen då !

Jag trodde att jag skojade , när jag sa att: - Huset är väl klart lagom innan vintern i alla fall. :D
Nu hoppas jag VERKLIGEN att det hinner bli det ?!?! :/
Det är obytt fönstren på övervån, o skrapat och omålat en sida helt och fattas ett varv på en annan.
Grunden ska också hinna målas, samt räcken på altanen/balkongen.
(det blir bara provisoriskt för allt ska bytas nästa sommar..det hinner vi INTE i år)
Garaget,,vete f-n om det får vänta också..liksom bodan.
Altandäcket ska oljas... och vi är inne i Augustimånad nu och alla har gått tillbaka till sina jobb
och Robin börjar snart skola. :O
Så kanske möjligen förhoppningsvis är det klart innan Jul. :/

Nåväl..vädrets makter rår man inte på,,inte heller leveranser som inte kommer i tid .
Och det här är väl ganska typiskt när det kommer till mig.
Det ska bara aldrig få gå bra och bara flyta på, så man är samtidigt inte ens särskilt förvånad.

Men fint blir det...när det blir klart..... nån annan gång. :)

Ha en fin dag alla.

Inga kommentarer: