måndag 29 september 2014

dag 2 gick och inne på dag 3



Dag 2 utan cigaretter gick alldeles utmärkt.
Fortfarande är jag mer "sugen på att röka" än röksugen.
Och den känslan är mer som ,,när man burit glasögon och tagit av dom
och ändå "petar till dom över näsan"...ni vet.
Den gamla vanan är ju inte lika lätt att bli av med.
Men det får helt sonika ta den tid det tar.

I morse vaknade jag ,
tog mitt morronkaffe men inte ens en snus förrän jag tagit medicinen.
Det går längre och längre mellan dom också.
*Kan däremot höra min "domedagsprofets spådomar" som vanligt när det är något jag ska göra och man måste liksom få "trycka ner lite,för jag är mycket bättre"  :))
Det liksom lyser igenom allting !* ;))
Men men...får det en att må bra så, må man hållas :)

Och sen själva förkylningen då !?!?
Jorå, jag snorar än och hostar på, men mår mycket bättre nu.
Tänker även göra ett försök att få bort lite tvätt.
Måste ju vara duktig jag med, för gubben fick bort möblerna från altanen igår.
Bara cafémöblerna kvar dom närmast dörren.
Sen har han även varit och köpt ny kran (vattenblandare) till badrummet , för den gamla läcker lite här och där och behöver verkligen bytas ut.

Nu önskar jag alla en fin ny vecka och
Massor av Pussar och Kramar till mamma och pappa !

lånad bild

Inga kommentarer: