torsdag 11 september 2014

pimp, piffel och måla.

Jaha, den här outfiten tycks jag aldrig bli av med.
Var och varannan dag sitter den på så man känner sig "uppiffad"
när man har rena vanliga kläder på sig.
Det är så jag undrar -"vars ska jag då, som är så finklädd?" :/



I alla fall...orsaken till den mindre belevade utstyrseln idag var att jag har plaskat på färg på altanräckena så dom ser ut för nåt under vintern, då det ska rivas nästa sommar och byggas nytt.
Och bättre blev det ju.



Om man jämför med det här.
Så såg det ut innan jag målade på och så vill vi inte ha det även om det ska bort sen.



Och sen roade jag mig med att "piffla och pimpa" till i växthuset lite inför vintern.
Kan tyckas onödigt , men ack så mycket trevligare att titta på eftersom vi ser det från altanen.





Jobbigt bara att jag fick så förbajjat ont i huvudet.
Men jag har tagit piller, för om vi får hem färgen vi beställt ( det tog slut)
så är det tänkt att jag ska måla husgrunden idag.
Svart blir ju det då , som innan och snyggast med  det svarat taket mot vita väggarna.
Svart, vitt, svart. ;)

Ha en skön fortsatt dag alla !

Inga kommentarer: