söndag 28 september 2014

så lägger jag av då.....

Morron.

Måste väl lämna att livstecken till lilla Mamma. :)

Jo, jag var ju till dr igen och fick utskrivet antibiotika.
Det är fortfarande någon infektion och han tyckte det lät lite i  lungorna nu
så det kan vara lunginflammation.
Sista dosen jag åt för några veckor sedan bet ju inte riktigt tyckte jag.

Men i alla fall ....och nu en liten "näsbrännare" åt er som sagt att
-Du klarar inte av att sluta röka.
Jag är inne på dag 2 nu.

Jag har sagt att, OM jag vill, så fixar jag det, men jag har inte velat
och har därför inte heller slutat för att försöka "bevisa nåt för andra".
Och jag behöver inte dessa dyra plåster, tuggummin etc för att fixa det heller.
Jag petar in en lakritssnus nu och då under läppen bara för att lätta på värsta nikotinbesväret.
Och det går tycker jag, lätt som en plätt.
Jag är inte röksugen men däremot "sugen på att röka".
D.v.s , själva blossa under fläkten, ibland.
Men det är inget så där "måste".
Jag vill egentligen inte sluta nu heller sådär helhjärtat.
Men ska jag ja infektioner/inflammationer
 pga försämrat immunförsvar stup i stolpen så är det inte värt det.

*Känns lite gott att få sprätta till på er som trott er veta så mycket om mig.* ;)
Kan bara återigen säga att, att tro sig känna någon betyder inte att man faktiskt gör det.
Och jag har sagt många gånger att, det finns nog mig veterligen ingen , som känner mig väl.
Det skulle möjligen vara äldsta syrran Mia, för hon förstår utan att man måste bokstavera eller förklara en bappiljard gånger. :)

Däremot kan jag säga att...RÖR INTE MITT KAFFE !!!!
Som jag för övrigt ska gå och ta en påtår av. :)

Ha en skön Söndag alla !


Inga kommentarer: