söndag 21 september 2014

tredje gången gillt

Vid mörkrets inbrott står vårt hus.

Igår fick jag egen kuppe ,nästan, och nästan hela dagen.
Gubben åkte iväg till Tjernlund ( takläggaren) för att se hockey och dricka lite öl,
så han blev kvar där över natten. Lite långt att åka mellan.
**

Jag flyttade om lite grejer här hemma och städade i sakta mak så det tog nästan hela dagen.
Robin och "Niccana" kom runt 14:30 snåret med Niccas lillebror.
Dom var barnvakt och hade varit på badhuset här i hamn.
Teds mamma kom & hämtade honom vid 17 snåret och då bjöd jag Robin & Niccan på fuskmat.

Efter det var det soffhäng hela kvällen.
**
Och så blir det väl en tredje gången gillt nu med halsont, mer snor och hosta.
Vaknade av att telefonen ringde och sprang ner och då hör jag att det bankar bakom dörren och där står väl gubben och vill bli insläppt.
Han hade bara druckit 3 öl mellan kl 15 och 18, så han var spiknykter.
Och det var då jag kände hur sablarns ont i halsen jag har igen.
Runt , runt går det igen med förkylningar.
Nåja, det är bara att härda ut.

**
Senare idag, om jag nu inte blir sämre, så blir det till att åka och storhandla på ICA MAXI.
Ekar tomt i skåpen här.

**
Ja, det var väl allt så jag önskar alla ett
Skönt Avslut på denna Helgen och fin kommande Vecka.

lånad bild ´google bilder`


Inga kommentarer: