måndag 27 oktober 2014

Det blir mörkt nu...

Hejsan Hoppsan nya veckan och Måndag.
(den sista måndagen i denna oktober för övrigt)

.:¨*¨:.*.:¨*¨:.

Idag ska jag ta ner grejer från väggar i v-rummet.
(återanvänder förra bloggens foton så ni ser vilka väggar jag menar)
*
Väggen där tv:n hänger och ska plockas ner från, tv,  hyllor och lampor.
Det ska spacklas och slipas.....


..och samma sak här på "utsticket" vilket är garderober åt andra hållet.



Det ska målas svart istället för att sätta trävägg, för jag är ju rätt ombytlig av mig
och lär snart vilja ha nytt ombyte och då blir det jobbigt med att skruva ner , spackla en bappiljard hål för alla skruvar som hållit fast väggen.
Måla är lättare, går fortare och kostar mindre.
Nu blir det mer eller mindre "gratis" för färgen finns redan efter vi målade i Robins rum och fick en hel bytta över som räcker mer än väl i v-rummet.

Funderar på att ev, måla en text eller nåt sen med vit färg på.
Bara kanske...måste först hitta nåt fint som jag vill ha.
Hur som haver...
Ombyte förnöjer och det är alltid roligt att ändra lite. :)
Det är ju trots allt drygt 6 år sedan vi gjorde om i v-rummet, så det är dags för lite ändring.
Och det är därför vi målar istället för tapeter för dels går det torka av,
dels går det fortare och det blir billigare och därmed kan man ändra oftare. ;)

*
Ha en fin dag och början på nya veckan.

*
 ♥ Puss & kram till Mamma ! 

*

Inga kommentarer: