söndag 26 oktober 2014

Stökar om och bökar på som vanligt...


Min Söndag så långt.

*

Robin har hjälpt mig att bära ner vitrinskåpet i tvättstugan.
Nu får den stå där ett tag för jag blev så trött på det.
Vi använder aldrig glasen som står i mer än möjligen till Jul och Nyår och då bara
några stycken, resten står bara och samlar damm.
Så jag har packat ihop dom vi aldrig använder i en korg till Robin som han får ta med den dagen han flyttar...nån gång i framtiden.

*


*
Hängde upp svarta spegeln där skåpet stått och ställde dit pelarbordet som blev till övers,
för jag tog in "trapphyllan" i hörnet mellan sofforna istället.
Den behöver inte stå ute vintertid och vara ivägen och samla snö när man ska sopa av och skotta.
Och där i hörnet passar den bra .

*


*

Fuskspisen har också fått flytta och lämna plats för rottingstolen istället.
Väggarna där kommer så småningom att bli klädda med svart fond trävägg.

*


  *

Här inne i Datarummet står nu fuskspisen och blev en liten "myshörna" istället.

*


*

Och rottingstolen gjorde sig bra under hyllan med golvljusstakarna till sällskap.

Det är min Söndag så långt.

*

Gubben är hos Micke igen och hjälper honom med garagebygge.
Kommer väl i eftermiddag/afton nån gång.

*

Hoppas ni andra har en Skön Söndag och fint avslut på denna veckan.
Avslutar med Pussar & Kramar till Ma & Pa.

Inga kommentarer: