fredag 14 november 2014

gamla foton och längtan...

 

*

Här sitter väl jag och trånar fortfarande.
Jorå...inte blir det mindre av det inte.

Bläddrat lite i fjolårets foton för att se hur jag hade då.
Jag är ju ingen sån som planerar min pyntning utan,
jag sliter fram allt , sen hamnar det "här", för att några timmar, eller dagar
senare hamna "där".

Jag har dock ett dilemma...(samma sak varje år)
Det är att:
Jag vet inte om det är att huset är för litet att fira Jul i eller
är det för mycket grejer överallt !??!
Varenda år måste jag fundera över var granen ska stå.
Varenda år måste jag möblera om lite för att
Varenda år få plats med granen på samma ställe som den stod sist ?!?!!
"samma procedur som förra året James"



Sen är det detta pysslande.
Måste nog ut och plocka kvistar och granar och kottar m.m
för jag har sådan lust att göra såååå mycket !

Och i år... i år ska nog det röda in igen.
Det hade jag inget av förra året.
Snyggt var det,,,men det var inte som att man fick samma känsla av att
ha haft Jul,. för jag hade inte bråttom med att ta bort det direkt som jag brukar.
Det var ju som att ha det som vanligt,,,bara lite mer pyntat.
Mmmm....jag vill ha mina "stressautjulentraditioner" kvar.
För jag stressar inte som andra före Jul . :))

2 veckor..... LÄNGTAR !
*puss till Ma & Pa*

Inga kommentarer: