tisdag 20 januari 2015

ett litet livstecken...



Ett litet livstecken från mig då.
*

Gubben var ju hemma i helgen.
Kom redan på Fredagkvällen och åkte igen på Söndagen vid 13-snåret,
för att hinna fram innan det blev allt för mörkt.
( ca: 25 mil dit )

Vi såg hockey och det fixades med rena kläder att ta med och bara hade det lugnt.
Kan ju inte göra så mycket med min armbåge.
Men igår fick jag i alla fall städat lite här.
Bara så där lätt.
Armbågen är fortfarande svullen och öm.

Ja..och annars händer inte så där hiskeligt mycket
Så det finns inte mycket att skriva om.

Kan ju tillägga att jag har återigen lagt ciggarna på hyllan,
vilket jag skulle göra när gubben åkte,
redan den 12:e...
Men så blev det inte riktigt så, för jag har glömt att ställa undan
askkoppen och av gammal vana alltid ställt mig under fläkten med kaffet,
det första man gör på morron.
Men så igår vid 12:30- 13 snåret nån gång bestämde jag att
NU jäklar !!!
Så jag har knappt rökt sen dess.
Ska det funka alls, så får det inte bli ett "tvång".
Ska jag nu räkna med blossen från igår, så är det inte fullt en hel cigarett fram till nu.
Det är precis likadant nu som sist...
Det är själva "att göra det", som jag saknar och inte att inhalera det.
I övrigt går det alldeles utmärkt med en "prillapåpåse" under läppen nu & då.

Gubben då ??
Jorå..han har i alla fall minskat betydligt, första veckan han var där.
Har gått 2 pkt under hela tiden han var där första veckan...som tidigare gått om dagen.
Och han jobbar på att lägga ner helt han med.


Japp..det var väl allt.

Ha en fin dag alla !
Kram ma & pa !

1 kommentar:

Anonym sa...

Så vacker bild & ny design ♡ ...
Ha en underbar dag!