söndag 22 februari 2015

sjukstuga en söndag.



Söndag har vi och sjukstuga.

Gubben som kom hem igår hade åkt på denna dunderförkylning som går,
om inte rent av influensa.
Hög feber, hosta, förkyld och halsont.
Hade eländiga feberfrossor, så hårt att när han skulle ta alvedon och dricka ur Loka-flaskan så skvätte vattnet omkring som en sprinkler, stackarn. :/
Jag har varit och köpt hem hostmedicin och halstabletter samt glass.
Det kan ju ha lindrande effekt mot feber och halsont.

Själv har jag klarat mig rätt bra med både barnbarn och egna ungar som varit sjuka i omgångar och löst av varandra en efter en..lite småkrasslig som det oftast blir.
Men nu vill det sig nog inte bättre än att jag drattar dit jag med.
För jag känner mig "schwumslig" som det brukar bli strax innan feber bryter ut
och jag kollade tempen nyss och den visade på 37,7 så det bådar ju inte riktigt gott ?!
Känner mig frusen.
*peppar peppar att det är falskt alarm*

Hoppas i alla fall att det håller sig tills jag lagat middag, för annars blir vi utan mat.
Åtminstone till grabbarna Daniel & Robin kommer hem igen nån gång ikväll,
för dom ska iväg till en annan av Robins kusiner och hälsa på.
Himla ränn på dom , som varit till Ö-vik, kom hem igår och raka vägen på fest
där dom var , men kom hem tidigt runt 23:30 snåret efter att festen abrupt fick avslutas pga av någon kinkig tant som inte hade överseende med att man firade 20-års dag. :P
Åter till middagen..jag mäktar nog med det om jag tar en alvedon i förväg,
för det är ju inte länge kvar.
Vi brukar äta runt 16-snåret ju.

Hoppas ni andra håller er friska och mår bra och får njuta av denna soliga fina Söndag !
Kram till ma & pa.

Inga kommentarer: