måndag 20 april 2015

måndagmorronspladder

Go morron Måndag och nya veckan !
*
En arla start på dagen hade jag, fastän att jag var vaken rätt länge igår.
*
Igår var en bra dag, som startade mulet med solen kom sakta men säkert upp och bjöd på en fin dag att vara ute i.
Så jag städade inne fort , sen ut och vattna i växthuset.

När det var gjort tog jag tuijan som stått på altanen och fick ner den i mark, bakom tvättlinorna.
*
Jag fick ge Benke ett handtag med bromspackningsbyte också på bilen.
När han nu lika höll på med det så kastade han om till sommardäck, även fast vi har däckhotell.
Av skulle ju däcken så det var som ingen mening med att sätta tillbaka vinterdäcken , eftersom sommardäcken också stod här hemma, efter bilbytet.
*
Och tömt blev vinterns krukor på sina växter.
Ja det blev en lång dag ute.
Jenny & Jonas kom med ungarna.
Dom blev kvar ett tag också.
*
Och idag har vi alltså en ny dag och en ny vecka.
Jag tänkte tillbringa dagen i tvättstugan.

Önskar alla en fin dag !
Kram till ma & pa !

TABLEKODER hittar du HÄR!

Inga kommentarer: