tisdag 21 april 2015

snart helt snöfritt.




Så var det Tisdag .

Det blev efter en mulen start, en väldigt fin och strålande dag ändå.
*
Jag har burit ut min kanariska dadelpalmer på altanen, för dom tål ju några minus grader.

Klippt ner lite i rosenbuskar, så dom får grena sig lite mer.
Tvätt snurrar på i tvättmaskinen, det jag inte orkade klart igår.
*
När vi var hemma hos mamma i helgen, så tittade vi på gamla foton.
Hittade den nedan här på min mammas mormor och morfar. Pojken i knät är min morfar, som jag aldrig fick träffa för han omkom i en gruva när mamma var runt 17 år,
om jag inte minns fel.
Känns lite konstigt att säga och skriva "min morfar", för det har man ju aldrig kunnat säga, då mormor aldrig gifte om sig , utan levde ensam resten av sitt liv....vad jag vet.
*
Nu är det inte länga kvar innan man kan räfsa och röja på gården, för snön tinar fort för var dag som går.
Till helgen kan man nog börja ta det värsta.
*

Ikväll är det hockey igen.
Hoppas att Skellefteå vinner,
för då är det bara en match till vi måste ta för att kamma hem guldet igen.
Men..det är nog att hoppas för mycket.








Ha en fin dag alla.

Kram till ma & pa !

Inga kommentarer: