onsdag 22 april 2015

vardagsmummel


Ja, gomorron ja !

*
Vi har kommit till Onsdag.
Solen skiner men det blåser hårda vindar, så det blir inte till att vara ute så gärna.
Men väl i garaget kommer jag nog att hänga idag.
Hämtade nämligen hem en "kista" från Jenny igår, som jag ska slipa och måla.
Den ska vi ha som soffbord .
Många lådor på ena sidan och på andra öppnar man ena halvan av "bordsskivan" så är det en stor låda att samla grejer i.
*
Gårdagen bjöd på sol hela dagen och jag var ute och fixade lite här och där.
Inget som syns direkt när man tittar,
men ändå gör skillnad om det är ogjort.
*
På efermiddan när Benke kommit hem åkte vi och handlade, sen hem och lagade en väldigt kulinarisk middag bestående av varmkorv och bröd. :/
Sen var det hockey....
Eller VLH splade och SAIK åkte mest bara runt och panikslog pucken hit å dit utan någon som helst kontroll eller passning till egna spelare.
Helt värdelöst.
Och domarna sen ...tycker gårdagens match bevisade klart att man inte blåser när SAIK behöver det, som när Sundkvist for omkull och inte kunde ta sig av isen.
Ingen konst alls för VLH att vinna med 4 domare med i laget.
DÅLIGT !!!!
Nåja..det är en match imorgon också och sista chansen för SAIK att gå vidare.
(
vilket jag inte tror att dom gör)
*
Nej..det här duger inte.
Ska jag få kistan slipad är det nog bäst jag klär mig och går ut. 
Med min snoriga näsa och hosta.
Som även Robin har , fast han har halsont också...som Jenny hade och nu även lilla Milla. 
Eländes förkylningar som går runt , runt , runt och tycks aldrig vilja sluta. 

En skön dag önskar jag er alla !
*
Kram till ma & pa !
Skulle ju ringa dig om rummet ...gör det snart !

Inga kommentarer: