tisdag 19 maj 2015

regn och mat och annat ointressant



Ja, se detta eländes väder som vi dras med.
Det är inte många dagar ännu som lyckats komma över +10 strecket
trots att vi är i slutändan av Majmånad.
Sol har vi haft några dagar, men ingen värme direkt att skryta med.
Känns mer som höst än vår än så länge.
Igår var det sol , men iskallt i luften.
Idag regnar det och knappa +5 grader.
Blir inte mycket gjort ute.
Inte inne heller för man tappar som lusten för allt.
*

Igår var vi i alla fall och fick påfyllt i kylar och frysar.
Har ju inte gått att storhandla under stoppen alls.
Och sen har annat kommit emellan , så det har ekat tomt i matförråden.
Men igår äntligen hände det.
Gick en dryga 3000 för det var mycket som var helt slut.
Skönt att ha mat igen och slippa pussla med brödsmulor och kotletter.
Kotletter är ju vad vi alltid har massor kvar av i slutet av maten. :/

Och igår tog jag fram färs som var fryst, för att göra biffar av idag,
och ställde det långt nere i kylen för att det skulle hinna tina , tänkte ju jag dårå.
Meeeen så är det inte ens nästan tinat utan stelfruset än, så jag får hitta på annat
att göra och ta biffarna imorgon istället.
*skrot också när jag för en gångs skulle kommer ihåg att ta fram*
*
Det är lite lustigt det där när man storhandlat.
Jag vet inte om det bara är vi eller fler som gör så....
Man handlar hem mat för flera tusen...sen åker man iväg och köper något snabblagat,
som vi igår t.ex ...varmkorv med bröd. :/
Eller så köper man pizza, åker på grillen eller så.
What's up with that ?!?!!? :O

Nåväl...
Här finns inget att skriva om av intresse...nu heller. ;)
Så jag avslutar med att önska alla en skön dag och hoppas på sol och värme snarast .
 Kram till lilla mamma som kämpar på med pappa
Jag älskar dig såååå mycket !


1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan få liiite ☼ av mig hihi ...
Så underbar Design du gjort ♡
Önskar dig en fin dag!