onsdag 24 juni 2015

sen sommar..sent med blommor

 

Så har vi Onsdagen den 24 Juni.
Solen tittar fram.
Lite har nu sommarkänslan hunnit infinna sig,
som den brukar göra i slutet på April.
Det blir som jag befarade , en väldigt kort sommar i år.
Blommorna har knappt börjat blomma.
Rhododendron som är en vårblommande växt har slagit ut nu först.
Ska nog köpa fler nu när jag sett att det funkar, för jag gillar den MYCKET !




Syrenerna har också slagit ut
, sent omsider.




Näckrosen bär knoppar.
Och jag räknade ihop till 5 st.

 

Jag försöker ta till vara på dagarna och vara ute så mycket jag bara orkar och kan.
Och idag ska jag nog sätta igång med projekt .avverka jordgubbslandet.

 Förkylningen har verkligen tagit sitt grepp om oss,
och vi snorar och hostar ikapp här, jag och gubben.
Fast gubben jobbar ändå och är inte sjukskriven.
Och idag går jag in på dag 5 som rökfri.

Det var allt för idag.
Önskar en fin dag till alla.
Kram till ma&pa. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina foton - Det doftar Syrener ♡ ...
Krya på er!