måndag 17 augusti 2015

Åter till vardagen

bytt texten ovanför dörren
inget "he ljuva hem" längre.


Så var det Måndag och semestern är slut för gubben,
sonen har jobbat klart för i sommar och allt går till vanlig vardag igen.
Enda skillnaden är att vädret bjuder på riktigt sommarväder nu först.
Idag är det t.ex så varmt att jag inte orkar göra nåt alls.

Nåt att se fram emot i höstrusket som snart är här är att:
jag har ny rolig läsning att se fram emot ! :)
Kan vara kul med lite nya tips och idéer.



Ja..annars händer inte mycket här hos oss.
Grabben fick goda lovord från sommarjobbet och är hjärtligt välkommen nästa år igen.
Kan även bli så att han får hoppa in som vikarie i händelse av sjukdom.
Fast om dryga 2 v åker han iväg på intensivkurs för körkortet.
Det blir aldrig att det kommer till skott annars p.g.a tidbrist m.m.
Arjeplog i 3 v, sen ska han väl få köra runt i sin Volvo :)

Jag ska inom en snar framtid ta itu med att måla om badrum , kök och v-rum.
(inte dom svarta väggarna utan det andra)
Behövs lite refreshing.
Men i övrigt är allt som vanligt.
Samma krämpor, samma problem, samma vardagstrivialiteter.
Det gillar jag !

Avslutar med ett foto av min vy uppifrån altanen och ner på backen
en sensommarkväll här hemma.
Fotat igår afton.



Kram till ma & pa ! :)

Inga kommentarer: