måndag 24 augusti 2015

I köket ...

Jag har ju letat bord med 4 ben.
( begagnat då jag inte gillar de nya möblerna som finns speciellt inte till priset)
Så för nån dag sen hade en av mina vänners mamma ute möbler på blocket,
eftersom hon ska flytta.
Furubord med 4 stolar och iläggsskiva till bordet, för 700 kr.
Jag nappade direkt och vi for och hämtade dom.
Så nu har jag målat bordet och 2 av stolarna,
eftersom jag redan hade 4 sen tidigare.
Nu ryms det 3 på vardera sidan, fastän bordet inte är längre än det vi hade innan,
men tack vare mellanbrädan på benen inte gick att ställa in mer än 4.



Det här bordet är också smalare än det gamla och därmed känns köket rymligare ändå.
(persiennerna är neddragna för solen, men fönstret är öppet , så därav bara halvvägs, för vi har oooolidligt varmt)


Så älskade mamman min.
Nu ser du hur det blev hos oss :)


Nu ska jag fortsätta stöka ute, med blommorna.
Samlade fröer igår och ska städa bort alla "torkade gristarmar", vilket mina "blommor" liknar just nu.
Slutade vattna för att samla fröer och blommorna aldrig blev riktigt fina pga allt regnande.


Inga kommentarer: