fredag 28 augusti 2015

om egentligen ingenting

hackspett i vår flaggstång som hackar.
Ta gärna ner hela skiten men börja högt ! 
Blir lite glest med bloggandet nu, för det händer inte så mycket.
*

Det jag gjort är att jag tömt bort div sommarplantor och igår
kastade jag tomatplantor från växthuset
.
Fick väl ihop runt 20 tomater under denna säsongen vilket är helt värdelöst
så jag tänker aldrig mer ha tomater.
Åt h-vete för mycket onödigt jobb och bortkastat vatten på absolut ingenting.
Det här blev väl iaf 7:e året nu med ungefär samma resultat, bortsett  en sommar
då det inte blev något förrän i augusti och då kom allt på en gång så man fick kasta istället.
Nej..nog för att dom är goda, men inte sååå goda att jag ids ödsla mer onödig tid på dom.



I övrigt går jag bara och väntar på att sätta igång med att måla om i badrummet.
Det kliar i fingrarna att få sätta igång.
Självklart blir det vitt, vad annars?!
Blir nog fint och fräscht där också och så slipper jag den grå färgen som också blev fel
fastän jag inte iddes bry mig om den då, för den var dock så pass ljus, fast mer blågrå än ljusljusgrå.
Alltså inte i den nyans som jag valde och fick tillblandad i butiken.
Därför blir allting vitt , för vitt kan inte bli fel.
Så många ggr man gått nu till kända riktiga färgbutiker, visat vilket nyans man vill ha och inte en enda gång har det blivit rätt.
Antingen har det blivit helt fel färg eller också alldeles för mörkt.
Vitt står sig alltid och målat kan man torka av.
Därav aldrig tapeter i vårt residens.
*
Japp..det var det om ingenting.
Önskar alla en fin dag och mest av allt
älskade mamman min !

Kram till er !

Inga kommentarer: