måndag 14 september 2015

grejat igen

Fösta dagen helt allena här i vårt hus, efter en ensam natt.
Lite vardagslyx har jag här hemma....
nämligen färdiglagad mat så jag slipper stå vid spisen :))
Detta är vad jag åt till middag igår.



Idag blev det oxjärpar med rösti.
Satt fint efter denna dagen som jag rivstartade med att tömma ur skafferi, städskåp etc.
Tappade bort glasögonen i röran gjorde jag också....




..bara för att upptäcka senare att dom satt på skallen. :/

Nåväl..till min undsättning i röran kom min partner in crime , Jenny.
Hon hade med sig sin kompanjon Felicia ( kusin)
Så vi satte igång med att släpa ut städskåpet, som nu står här i datarummet.
Skruvade isär skafferiet gjorde vi.

Och så in med frys och kyl där skafferiet och städskåpet varit.
Fult var det ju ovanför eftersom dom skåpen ( som gamla kylen) var högre.
Men jag målade över det hela.



Sen ställde jag dit svarta korgar som döljer lite till.
Får vara så nu tills vi fixat material att bygga hylla med, över skåpen.

 

Och tills vidare har vi gamla vitrinskåpet till skafferi.
Jag målade bara över glaset.
( ska måla lite till, så den är inte riktigt klar)



Blev betydligt större igen och öppnare.
Blev så trångt där vid dörren med kyl/frys eftersom dom är mycket djupare.
Stack ut ca 30 cm för dörröppningen.
Men skåpet är ju jäms med så nu ryms man att gå förbi även om någon har dörren öppen till skåpet.




Nu liknar det ett kök igen.
Jag var aldrig nöjd med första placeringen av kyl/frys.

Det jobbiga är bara nu att:
Nu ska jag vänja mig att gå tillbaka till det gamla stället där kylen stod från början.
Jag som vant mig vid att gå till det nya så nu går jag i skafferiet varje gång.

Nöjd så, så länge är jag.
Och TUSEN tack till tjejorna !

Nu ska jag ta min ledbrutna kropp och krypa ner i soffan.
Ätit, duschat och nu blir det tv resten av kvällen.

Puss & kram älskade mamman min !
Fortsatt trevlig Måndag-kväll, till er andra som tittar in,



Inga kommentarer: