söndag 13 september 2015

hösten är här.



Så har vi Söndag i denna September.
Och höstmurret infinner sig på riktigt.
Grått, kallt, blött och mysigt.
(säger jag nu och senare så kräks man åt det :D )
Men efter all sol och värme är det välkommet.



Gubben har varit duktig ut bytt ut det altanräckesdelar, som ruttnat och blivit fula.
Så nu är det helt och fint igen.



Höstmodet då ...
Ja, jag vet inte vad jag känner inför detta !? :/
Det ger liksom innebörden av "träskalle" en ny mening. :D
Jobbigt om man får nåt i ögat eller kliar i örat, får jag en känsla av.



Nåväl.
Idag blir gräsänka för både gubben och sonen åker iväg.
Sonen till Arjeplog igen för han kom hem över helgen
och gubben på återträff med hälsohemmet i Sorsele.
Dom ska åka tillsammans så gubben dumpar av sonen och sen vidare neröver,
lite sydväst innan han når sin destination.
Ca 20 mils omväg "bara".

Jag ska passa på att göra lite ändringar och som jag längtat efter länge nu,
 att dom ska komma iväg.
Men ganska typiskt så har jag känningar av ryggen så vi får se hur mycket av mina planer som kommer att sättas i verket.
Tänkte ju måla om badrummet och flytta kyl/frys.
Måla badrummet kanske jag får vänta med.
Kylen och frysen SKA jag flytta om jag så ska krypa runt med dom ! :D

Annars är allt som vanligt.
Stilla lugnt.
Vi har förresten kopplat ur hemtelefoner nu eftersom vi sagt upp det.
Så nu är det bara mobiler som gäller.

Önskar alla ett skönt avslut på veckan.
Kram till min älskade mamma, som numera huserar ensam,
då pappa flyttat på boende.


Inga kommentarer: