tisdag 8 september 2015

polisanmält

Kopierat från Facebook, (min egen)

Nu har jag gjort polisanmälan på sales family /dog rescue.
Har pratat med denna Andreas som jobbar på dog rescue idag..
Han menar på att jag antingen har fel på mitt spamfilter i datorn eftersom jag inte fått ordinarie mail med faktura eller ångerveckor/avtal av dom.

Och även att vanliga posten måste ha kommit bort eftersom jag heller inte fått via dom , då jag via mail ifrågasatte varför det inte kommit faktura och jag inte ville bli medlem längre när dom beter sig på det sättet.

(märkligt bara att erbjudandet om att köpa huvtröja kom fram till mig, men dom inte ser det i sin avsändarmail, som dom tydligen gör med "alla andra" mail )
Det roliga i hela kråksången nu är , när jag granskat och kollat upp allt i samtal med polisen är att....
Dom ringde mig den 23 mars i år.
Den 11:e april kontaktade jag dom per mail, ang kravmailet jag fick.
Alltså har det gått 20 dagar EFTER dom ringde mig och frågade om jag ville bli medlem!!! UTAN att jag fått bekräftelse med ångerveckor eller ord faktura ens innan !?!?
Denna Andreas menar också på att om man inte fått mail via nätet så skickar dom ut via post.
Vilket jag heller inte fått fastän jag kontaktat dom och sagt att jag inte fått något via mail.
Så dessa "ångerveckor" hann gå innan jag fick krav.
Nu den andra jag fått från justitia hittade jag ett nytt kravmail på men ingen ord. faktura på, i skräpposten.
Så man får alltså bara kravbrev från dom .
Den har alltså också gått till justitia eftersom den inte blivit betald.
jag krävde att få höra avtalet också, men han "hade rast och inte tillgång till det just nu" och andra gången jag pratade med honom och ville höra det , så "hade han bara 30 minuter kvar av sin lunch" så han kunde inte spela upp det då heller, men ska återkomma när han har tid. Smiley unsure
*efter man redigerat och ändrat så det passar deras syften då, antar jag.
Jag är alltså TVINGAD till medlemskapet eftersom jag inte kunnat göra ångerveckor och kan inte heller betala ord fakturor då dom aldrig kommer annat än som kravbrev (mail då), enligt och från sales family och dog rescue.
Bedrägeri och utpressning, kallas det.

(kopierat senare från min egen.)
Fasen hela den här dagen gick till att sitta i telefon med stolpskottet på sales family/dog rescue sverige och sen polisen. Fick just på mig kläderna. Smiley unsure
Alltså.. jag frågade varför jag inte fått några ångerveckor eller avtal .
Då säger han att - Du har fått det muntligt.... ?!?!
*Jo, men jag ska kunna ångra mig någonstans också, var ska man göra det om man inte får något från er ?
-Men du har ju fått bekräftelse.
*Nej det har jag inte. Då borde ni väl ha skickat ut nytt när jag skrev till er att jag inget fått.
-Jo, men du fick ju det muntligt . ...
?!?! VA?
*Skulle jag säga i avtalet ni spelade in att jag ångrar mig om 2 veckor ?! Varför ger ni då 2 veckors ångerrätt ?
- Men du hör ju inte vad jag säger, vi har ju skickat det till dig .
*Men jag har ju inte fått det !
-Jo..du fick ju det muntligt ,förstår du inte vad jag säger ?
*Näää..jag fattar INTE vad du säger !
DU säger att jag har fått per mail en bekräftelse på avtalet.
-Nej du har inte fått något avtal, du har fått en faktura .
*Men kalla det vad fan du vill !! Jag skiter i vilket..men det som säger att jag har rätt till 2 veckor ånger har jag inte fått.
- Jooo du har fått det muntligt,
Och nu kommer vi inte vidare i detta eftersom du inte lyssnar du avbryter mig hela tiden.... Smiley gasp
Alltså fattar ni att man blir förbannad.

Detta är bara en liten bråkdel av samtalet.
Och inget avtal har jag fått höra ännu.

-------
Dog rescue skickar alltså inte ut den ordinarie fakturan på medlemskapet utan skickar enbart kravbrev per mail.
Dom påstår att dom skickar ut rabatterade erbjudanden på div saker , som jag heller aldrig har fått.
Det enda jag fått från dom var ett erbjudande om att köpa en huvtröja, vilket jag avböjde.

Dom enda mailen jag kunnat sett och fått är kravmail på obetalda fakturor.

Har hittat fler som råkat ut för dessa typer på nätet och Hundhjälpen säger så här:

Klargörande – Hundhjälpen tar avstånd från telefoninsamlingar

Vi har nu blivit kontaktade av flera personer som råkat ut för samtal från ett call center där man säger sig samla in pengar till rumänska  gatuhundar. Uppdragsgivare är föreningen Dog Rescue – men i flera samtal har även Hundhjälpen figurerat vilket orsakat stor förvirring bland allmänheten och negativa kommentarer till oss då man trott Hundhjälpen vara involverade. Det har även enligt uppgift förekommit att man direkt hänvisat till ett samarbete mellan föreningarna. VI TAR KLART AVSTÅND från detta förfarande. Vi vill här klargöra att vi inte har och inte överväger ett samarbete med föreningen Dog Rescue.
Man ber i samtalen om donationer, att man ansluter sig som månadsgivare eller betalar engångsbelopp samt säljer medlemskap.   Vi kommer ALDRIG att utsätta våra medlemmar och fans för pressande telefonförsäljning. Telefonförsäljning är mycket omdebatterat som det är, där många mer eller mindre känner sig tvingade att ingå avtal, eller köper produkter de egentligen inte vill ha. Samtliga våra insamlingar publiceras enbart på vår hemsida www.hundhjalpen.se samt vår Facebooksida ”Hundhjälpen”.  Därmed har du som läsare möjlighet att i lugn och ro reflektera över innehållet – utan press från en ”försäljare” som arbetar mot provision och där del av de insamlade medlen bekostar detta samt kommer säljföretaget till godo – inte hundarna i Rumänien.
Tack för att du är uppmärksam!
Styrelsen, Hundhjälpen

https://www.flashback.org/t2227379
Jag är medlem i föreningen dogrescue men har senaste 8 månaderna börjat ana oråd. Vi är flera som nu ifrågasätter framförallt deras ordförande skarpt. För det första hunde florin som de tog hit från rumänien och han rymde från sin ägare i januari, ordf i DR tog tillbaks ägandeskapet och ställde till hemska saker. INGEN har sett hunden levande sen i januari, om man ifrågasätter eller kritiserar blir du blockerad från föreningens fb forum omgående dessutom hotad med div saker som polisanmälan av ordf. Det finns ingen häxjakt i Falun längre på hunden som dr gör gällande, foton påstås finnas men visas inte upp och det förstår man. De foton som uppvisas föreställer träd och stenar i rottnebyreservatet där de söker hunden eller sökte. Ordf anlitar medium i söket och de berättar att det är en död präst som håller florin kvar i skogen för han ska vakta döda barn i ett gruvhål.



http://www.skrivunder.com/forum/112509

Vi som blivit drabbade av DogRescue!

Meningen med denna namninsamling är att se till att DogRescue inte får fortsätta sin verksamhet. Vi är många som har blivit dåligt bemötta av denna oseriösa förening. Mer fakta finns om du googlar DogRescue och tex. oseriösa m.m.
Namninsamlingen kommer att lämnas in till Länsstyrelsen i Dalarna, den kommer även att visas för polisen men det är upp till var och en att göra en egen polisanmälan.
Mvh Cleo Jacobsson
_______________________________________________________
Som synes är det fler som drabbats.



1 kommentar:

Anonym sa...

Cleo Jacobsson I farten igen och på ny sida. Cleo Jacobsson vet nog en hel del om polisanmälningar och bedrägerier!!??!! Nu samlar hon in pengar till Animal Shelter of Karditza. Kontakta dom om ni vill. Pengarna går väl i Cleos egen ficka.