måndag 12 oktober 2015

barnbarnvakt


Så har vi en ny vecka igen med start som vanligt en Måndag.

Jag ska tillbringa en liten stund av den här dagen med att vara barnbarnvakt tills
pappa Jonas kommer hem från jobbet vid 15:30 snåret och mamma Jenny
åker ska iväg vid 14 snåret.
En av dom som ska tas om hand är denna lilla mumsmumstrollungen Milla.
Foton är tagna igår då vi var hemma hos dom och fick oss lite kaffe.

 

Milla är fortfarande förkyld och hostig, men ögoninflammationen har gett sig nästan helt nu.
Själv mår jag lite sisådär.
Igår var det inte bra, men idag lite bättre efter jag tagit både rinexin och Ipren.
Så jag ska nog mäkta med den lilla stunden det handlar om.

Nu ska jag börja med att ta hand om hemmet lite och färga om 2 dukar av "träkvistar".
Vet inte vad dom kallas, för det är som tunna långa "pinnar" som bundits ihop till
långa löpare.
Dom är just nu bruna, men ska målas svarta.

Ha en fin dag alla och kram till mamma.

Var ju tvungen att scrappa lite med Millafotona också ;) 

Inga kommentarer: