lördag 10 oktober 2015

Lördag i Oktober

Här sitter jag denna Oktober Lördag efter att ha varit på ranten med gubben.
Vi har hunnit vara på Solbacken på förmiddan och handla lite braåhagrejer, som slangvinda till kompressorn, Klorin, dl-mått och godis till oss och barnbarnen, samt solcellslampor till Jenny och Jonas som dom kan ha i sina krukor ute på trappan.

Jonas skulle käka lunch när vi kom dit och det var Bruna bönor med bacon !!! :O
Så det blev att åka på Ica för oss och köpa hem som vi ska ha till middag ! :)
Värsta gourmetmaten och festa till så här på Lörda'n !
Man får passa på när man är själv och inga ungar som klagar. :))

Tror det är min tur att bli sjuk nu, för jag känner av bihålorna och ögonen,
samt en tung känsla i skallen.
Men så kan det också vara bara känningar, som jag oftast får,
för sen blir det liksom inget mer än att man bara går och är småhängig.
För pigg för att orka ligga, för slut att orka göra nåt.
Det är värre det, än att bli redigt sjuk och ligga till man mår bättre.

Dag 17 idag och inte ett endaste bloss sen jag bestämde mig för att sluta.
Och det går bra än så länge. :)
Ibland glömmer jag av mig och går och ställer mig vid fläkten ifall dom andra röker inne,
av gammal vana, men så kan jag bara stå där och hänga för att låtsas som att
"jag tänkte bara hålla dig sällskap" och petar in en snus istället.
Ute kan jag sitta också som sällskap, men jag blir inte röksugen.
Kan känna lite "saknad" av gamla fula vanor, men inte mer än så.
Ni vet..det där att sitta med kaffemuggen och ta ett bloss...
Men bara tanken på att dra ett nu för mig nästan att må illa.
Har dock inga problem med att det luktar illa, för det tyckte jag själv som rökare också alltid att det gjort när andra röker, så det är ingen ändring där på det sättet.
Det luktar samma skit, om man säger så.
Spirivan har jag inte tagit heller nu på några dagar och det går alldeles utmärkt det med.
Behöver den inte längre eftersom jag får åt mig andan som vanligt nu.
Det blir många sparade kronor på det .
Snuset är ju av den billiga sorten och en stock kostar runt 200.
Räcker ca 3 veckor, för mig, fast Benke tjuvar av mina med fastän han har egna plus att han röker. ;)
Spelar dock ingen roll för vi sparar ändå runt 1000 kr/mån på att jag slutat om vi räknar bort snuskostnaden.

Önskar alla en fortsatt fin Lördag !
Kram till Mamma


Inga kommentarer: