lördag 17 oktober 2015

putsat fönster

 

Idag har vi Lördag och jag vaknade tidigt.
Robin har vakat hela natten och spelat på nätet.
*

Jag har gjort något som jag dragit mig för länge nu,
men kände att...det är hög tid att putsa fönster.
Så jag tog dom i köket, ut och invändigt.
Nu slipper jag ha persiennerna nere hela tiden.
Det är ju inte så soligt nu längre och inte så länge om dagarna som under sommaren.
Vardagsrummet orkar jag inte bry mig om för där är det alltid nerpersat
så man ser tv:n.
Dom får klara sig till våren, om jag inte får ett ryck här innan det blir för kallt.
*
Nu blir det vila resten av dagen efter att jag gjort den sedvanliga städningen också.
Mår ju inte så bra som jag trodde i morse.
Det trycker bakom ögonen och huvudet är tungt och förkylningen gäckar mig att
inte veta hur jag egentligen mår ?!
*

Önskar alla en fin fortsatt dag !
Kramar till mamma !




Inga kommentarer: