söndag 4 oktober 2015

Söndag och dag 10

Söndag idag...och jag har varit hos Jenny på förmiddan och hjälpt henne att
plantera ut ljung och prydnadskål i krukor ut på trappan.
Så nu har dom så höstfint som helst.
Kunde inte fota för jag hade så lite ström kvar i mobben.

Igår var jag och samlade ihop div fimpar som blåst ur "snuskburken"
och porslin som krossats m.m efter Roar.
Sen gick jag in och städade och skurade inne.

Dag 10 idag utan cigaretter.
Det går bra.
Det "svåra" är att lära sig att inte tänka vid pauser
-nu ska jag gå och ta ett bloss, för då måste jag alltid ändra mig och tänka..
- deeeet ska jag ju inte, och petar in en snus istället.
Annars är det inga större problem.
Saknar det, det gör jag..till kaffet, pauser och så, men inte mer än att det går lika bra utan.
Jag är inte "sugen" på det sättet.
Äter inte mer heller, eller har annat sug efter något.
Det enda är ju att jag tar snuset.
Fast det blir mindre och mindre av det med,, för jag har dom inte lika länge under läppen
och tar inte lika ofta som i början.

Annars då ?!
Joooo...det är ganska blåsigt igen här hos oss.
Ingen direkt värme i luften heller.
Börjar sakna lite snö nu.
Med betoning på LITE !
Vi får ju så fasligt mörkt och dystert iom att dagarna blir kväll fortare
och det snålas med belysning här där vi bor.
Men men...det lär ju komma i överflöd som vanligt.
Mysigt det med på sitt lilla vis att tvingas ut och skotta och sen komma in i go'värmen och ta nåt varmt att dricka och krypa ner under filt i soffan :)

Jag gillar hösten när det går mot vinter jag.
I alla fall tills jag tröttnar på det ;)

Kramiga pussar till dig mamma !


Inga kommentarer: