söndag 18 oktober 2015

Söndagssysslor

Så var det Söndag.
5 dagar kvar , så har jag gjort en månad som rökfri :)
Inte ett endaste bloss alls !!
Nu börjar jag vara imponerad själv, för lusten pockar på oftare nu,
men varje dag jag inte ger efter tar jag som en seger .

Idag har jag röjt lite i källaren och tagit fram vinterkläder
och burit ner sommar/höst kläder.
Tvättmaskinen snurrar på med badlakan, sängkläder etc, som tvättas idag.

Jag har torkat golv i köket och hallen ,
för det kommer ju in lite smuts nu när det börjar vara mer blött
och lerigt ute, samt att mina rara små barnbarn är lite duktiga
på att drälla och spilla med ett och annat.
(inte för att vi är så dåliga på det heller, men det känns bättre att skylla på små försvarslösa barn ;))

Och gubben min är väl för rar.
Han brorson Adam säljer grejer för fotbollsklubben sin och Benke köpte hem
fina kryddburkar med kryddor i och Italiensk choklad.
Det fanns tydligen 2 lådor till med andra kryddor så Benke ringde Adam
och bad honom ställa undan dom också, så får vi fler i samma.
Det är såna där kvarnburkar .
Så fina att dom kan stå framme ju !
100 kr / låda kostar det och vad gör man inte för den goda s(m)akens skull ;)
(hoppas bara kryddorna är goda också..chokladen är det i alla fall)




Önskar alla en fortsatt skön Söndag och ett fint avslut på denna veckan.
Och som vanligt
en STOR kram till mamman !

Inga kommentarer: