söndag 20 december 2015

sista köpen , sista advent

Så har vi den Fjärde och sista Advent och på Torsdag är det Julafton.
Men innan dess ska vi hinna med att fira lille Milton som blir 4 år den 22:a.
**

Idag gjorde vi bort sista inköpen inför jul.
Alla klappar köpta och klara, all maten färdig köpt .
Skönt att ha allting klart.
*

Ikväll ska vi ha pepparkaksbak med barnbarnen Celia och Milton.
Milla är ju för liten för att förstå vitsen med det ännu,
så hon får vara hemma med sin pappa.
Marsipangrisar ska vi också göra som ska få choklad doppade rumpor.
**
Nu ska jag göra pannkakssmet som ska få dra en liten stund och det ska vi ha till middag.
Igår hade vi risgrynsgröten som jag vanligtvis gör till 1:a Advent, men inte gjorde i år.
( tror inte jag gjorde förra året heller förrän senare...jag är inte så bra på mina traditioner ;) )

Önskar alla en fin fortsatt dag och kväll.
Och kraaaaaam till mamma !



Inga kommentarer: