onsdag 20 april 2016

Göra sommar




I förrgår låg jag och tittade på ÄNTLIGEN HEMMA (repris)Man får lite bra tips och idéer om vad man kan göra både ute och inne.
Längtar bara så tills man kan vara ute och få börja göra sommar på gården.
Än verkar det inte vara i sikte på ett bra tag framöver.
Det har ju lovats regn och ruskväder åter hela veckan framåt.

Kan man inte göra sommar ute , så får man väl börja inne.
Så idag tänkte jag ge mig i kast med att börja putsa fönster.
Det är inte gjort ordentligt nu på 2 år.
Tog ju bara invändigt och utvändigt, men inte emellan.
Och så hänga upp lite sommarsött i fönstren.
Mina "Disa Roll-up gardiner" som jag köpte förra året.
Så här såg dom ut
 Igår tog jag in stegen igen, som stått ute hela förra sommaren och hela vintern.
Blev rätt gulligt och fyller upp tomrummet där Kiras matskålar stod sist.
Och korgen på bordet fyndade jag på secondhand butiken igår
dit jag var en sväng med Jenny på förmiddagen.



Det får väl ta sin lilla tid, då jag kommit in i ett skov av kroppenvillintevaramedochgöradetjagvill.
Och som sagt..det tycks ju inte vara särskilt bråttom så man missar det "fina vädret" heller.
Japp...jag börjar göra sommarfint inne..sen får det andra komma i sin egen takt.

   Önskar er alla en fin dag !   

Inga kommentarer: