tisdag 19 april 2016

skrot och skrutt blogg.


Här skrotar livet på i samma vanliga lunk.
Har känt mig ganska olustig i några dagar nu
och inte orkat så mycket.
Värk i benen och allmän febrig sjukdomskänsla.
*
Längtar efter värme och sol
för det har varit mulet och grått länge nu
och idag snöar det också.
Plantorna i växthuset mår inte bra heller
då jag har inte fått dom omskolade än.
Det är för kallt att kunna vara ute och göra det och
inne i växthuset ryms jag inte för där är så mycket grejer
som måste ut först.
*
Att lämna tillbaka Kira var det bästa beslut jag kunnat fatta.
Hon har det bra med skogspromenader och bus.
Hade jag behållit henne så hade hon fått ligga inne i 4 dagar nu, stackar'n.
Men jag saknar henne och vill ha tillbaka henne,
om jag ska vara ego.
Ego-folk är det värsta jag vet å andra sidan.

Det är tomt i hennes hörna i sovrummet.
Det är tomt hela tiden .
Man hinner vänja sig fort vid att ha någon där.
Och det blir tyst och ensamt när det försvinner.
Men det viktigaste är att hon har det bra. :)

Nu ska jag se om jag får något gjort idag.
Eller om det blir att ligga still mera.
Måste egentligen kurera div kroppsdelar som är skrot nu igen.
Men det är så träligt att ligga.
Blir så rastlös av det.


Fotona är på rosor jag haft för många år sedan.

Inga kommentarer: