tisdag 14 mars 2017

änglar och apor










Fortfarande ligger snön vit och täcker allting här
och jag har sett och jämfört med gamla foton.
Det är betydligt mer nu än vid samma tid tidigare år.
Men igår regnade det och det ska visst bli varmare nu
så jag hoppas att man ska kunna börja känna våren.

Idag ska jag nog till dottern och fräscha till mina ögonbryn
som hon gjorde på mig för nån månad sen.
Ifyllning och laga till.

Hon har satt lösögonfransar på mig också,
men limmet vill inte bita på mina riktigt så det blir inte snyggt direkt.
Sen har jag som vanligt sånt som inga andra har.
Krulliga, korkskruviga, frasiga, tunna etc fransar.
Jag är nog det verkliga skälet till att det heter just
"lösögonfransar", för ni må tro att det ligger lösa såna lite överallt här :D
Dom få hon fick fast har redan ramlat av.
Men men,,jag har sagt att hon får se det som den ultimata träningen.
Får hon fast nån alls på mig så måste ju den som kommer efter
 vara en piece of cake att sätta fransar på.
Ni vet ju hur ordspråket lyder....
Det går inte göra en ängel av en apa. ;)
Apa,,det är jag det :D

Och som jag längtar !!!!


Inga kommentarer: