onsdag 15 mars 2017

morronstund







Onsdag idag.

Och solen skiner mer och mer ,
efter en kväll och natt med mulet och snöfall.
Nu hoppas jag på dom där plusgraderna som
utlovats, så vi får vår här.

::
Jenny kommer nog snart med Milton,
för jag ska sköta en stund
medan hon och Milla är hos tandläkaren
Får se hur det går ?!
tror inte det kommer att bli lätt
att få den lilla damen att gapa frivilligt.
Det blev aldrig att jag gick till
henne igår för ungarna
hade somnat sent kvällen där före
och vaknat tidigt på morgonen ,
så Jenny kände sig helt slut.
::

Jag poade på med annat istället.
Fick hallfönstret putsad.
Sladdar som hängt och ringlat runt golvet
spikades fast och lite annat sånt där som brukar bli
när "jag ska bara ".
Mao,,det blir aldrig.
Men nu tog jag mig i kragen och fixade det.
::

Idag ska jag nog fortsätta tvätta.
Stolsdynor och annat som väntat på
att senaste tvätten skulle torka.
(är ju tanken i alla fall)

















Inga kommentarer: