lördag 11 mars 2017

mysdag



Det har varit en underbar dag idag, tycker jag.
**
Jag och Jenny åkte iväg på loppis med småungarna
och gjorde småfynd , på förmiddagen.
Efter det åkte vi på Ica, där jag sprang in och köpte lite gotter och glass.
Sen hem till mig där ungarna fick av glassen och vi fick kaffe.
Sen for dom hem till sitt.
**

Jag "poade" på här med smågrejs till Benke kom hem från Micke (snickaren).
När han kom tog vi oss kaffe och slöade på en stund.
Och mitt var det var så knackade det på dörren.
Och där kom väl goa grannarna Helena och Greger in med en stooor smörgåstårta ?!
Det var "tackförhjälpen" till Benke, som skottat plogkanter hos dom nu och då.



Jösses såååå goood den är !!!
**

När vi provsmakat av den skjutsade Benke mig till Robin och Sinicca.
Där fick jag mer kaffe och var kvar en stund.
Tittade på mina fyrfota barnbarn när dom stökade på och busade med varandra innan dom båda blev trötta och lade sig för att sova en stund hos mamma Nicci.

 

Underbara sötnötar !

 

När jag sen knatade iväg hemåt tittade jag in hos Jenny och Jonas en sväng
innan jag sen traskade hem i sällskap av Jenny och Julia som gick en bit med mig.
***

Så jooo....Det har varit en fin och mysig dag :)
Nu sänker sig solen i horisonten och jag ska snart krypa ner i min soffhörna
och mysa vidare , resten av kvällen !





Inga kommentarer: