måndag 20 mars 2017

ny vecka och "nya" rum





Så var det ny vecka och Måndag igen.

Igår tillbringade jag större delen av eftermiddag och kväll
hos Jenny och Jonas.
Hjälpte till att röja lite på mellanvåningen
(där kök och v-rum finns)

medan dom röjde runt med möbler.
Det var nämligen dags för lilla Milla att få eget rum.
****

Jenny och Jonas flyttade ner sitt rum till allrummet i källaren.
Milla fick Miltons rum, Milton fick Jennys och Jonas gamla
och Celia bor kvar i sitt, men fick ny säng.
Milton fick också ny "storkille" säng och Milla fick Miltons "växasäng".

Jenny ska flytta sin studio hit , i lillrummet uppe tills hennes är färdigbyggd.
Står ju lite på "stå" just nu med byggandet.

Som synes på fotona så blev det så himla bra.
Celias rum fotade jag inte, för det var inte
riktigt klart när jag skulle åka hem.
Jennys och Jonas rum glömde jag helt sonika att fota.

Skönt för alla att få egna rum och Milla har ju
länge tjatat om att hon ska gå upp på sitt rum,
utan att förstå att hon faktiskt inte ens haft eget rum.
Därför har hon ut emellanåt ockuperat Miltons,
vilket inte varit särskilt uppskattat av storebror .
Hoppas bara att det funkar bra att få henne att somna själv däruppe nu.
Kommer nog bli ett litet "krig" nån vecka innan hon vant sig .
**

Idag kanske det blir att åka en sväng med Jenny
upp på Solbacken och inhandla div grejer
som hon behöver efter omflytt.
Kanske att jag hittar något roligt som får följa med mig hem också.
Brukar inte vara några problem med det . ;)

























Inga kommentarer: