fredag 24 mars 2017

Så har det såtts










Så kom jag äntligen mig för att sätta frö.

Igår ägnade jag större delen av dagen till just det.
Jag har också bestämt att begränsa sorterna,
liksom mängden överlag.
Försöka hålla med lite mindre så det inte blir så mycket jobb med vattnandet.
Gurka ska jag nog ha,
men tomaterna skiter jag i helt i år,
för det är det mest träliga att hålla med,
när det bara blir en massa sköta
och antingen ytterst få frukter ,
 eller också en explosion av dem i augusti,
så man inte hinner äta allt utan det kastas bara.
**

Idag har vi sol och fint och blåsten har dämpat sig
.
Igår var det nära nog stormstyrka

och det växlade mellan sol och mulet,
så jag fick migrän ganska lagom till jag hade
avslutat sådden.
Det var bara att gå och lägga sig resten av kvällen.
Lämpligt till sovdags släppte den värsta värken.
Det har utlovats fint väder till helgen,
så det hoppas jag på.
Måste försöka ta itu med trasiga glasskivor på
växthuset och isolera lite,
så jag får ut växterna när dom börjar titta upp.
Det är ju det värsta med sådden.
Att hela köket känns stökigt med plantorna.
Kan knappt bärga mig till att få ut dom...redan! :))




















Inga kommentarer: