måndag 6 mars 2017

sommarlängtan och tyg






Sommarlängtan !

Fjolårsfoto.




Här sitter jag, med min onda hals
och längtar efter sommaren.
Solen lyser från en klarblå himmel,
men vad hjälper det när det är en massa minusgrader ute !?
**

Jag och dottern åkte en sväng ut på Solbacken igår
och köpte tyg (= ett bäddset) att sy gardiner av till hennes kök.
Jo, vi köpte sängkläder, för det är mycket billigare än att köpa metervara.
Och att beställa gardiner i dom storlekar hennes fönster har,
finns inte.
Är ju oftast samma tyger i gardiner och sängkläder.
Så jag ska väl ta min symaskin och masa mig dit.
Kanske jag rent av kan få skjuts av gubben som
är hemma och kurerar sin förkylning.
**

Måste gå hem till sonen också,
kanske i afton när han är hemma från jobbet.
Han har fått upp hatthyllan i helgen ,
i hallen och det måste ju mamma genast inspektera ;)
**

Japp , det var det om just inget.



Inga kommentarer: