torsdag 6 april 2017

I växthuset..

 











Torsdag har anlänt och vi skriver dag 6.

Som synes på fotona ovan
så har jag väl fått ut alla mina
plantor i växthuset.

Jag plastade in hela hyllan med bubbelplast
och plantorna står på mittersta hyllan.
Värmefläkten står under inne i det plastade.
Den håller värmen så bra om nätterna
att jag varit tvungen att dra ner på
halv effekt.
På dagarna drar jag ut kabeln
som är uppe på altanen så jag slipper springa
en massa i onödan.
Bara när jag vattnar går jag dit ut.
Ligger ju snö kvar så det är inte så roligt att
klafsa omkring ute än.
Och ny termometer inne och ute , köpte vi så jag har bra koll på tempen.
Så skönt att slippa ha dom inne.
Får se dock om det blir nåt av
grusnejlika och petunia,
för precis som förra året ser dom inte ut att riktigt orka växa upp ?!
Då köper jag bara nya i så fall.
Inte värre än så.

Vi har ganska varmt om dagarna nu
och det töar och smälter.
Men det kunde få gå lite fortare,
kan jag tycka.
Vill ha som i sö: Sverige.
Gröna gräsmattor och barmark överallt.
















Puss på er !

Inga kommentarer: