lördag 22 april 2017

Lördag i sena April




Vi skriver Lördag idag.

Vädret är trist med blötsnö och kallt.
Lite har ju snön tinat,
men det är fortfarande för mycket kvar,
 för att känna vårkänslor.

Det händer inte så mycket här.
Gubben och sonen går in i "stoppen" nu ute på "skäret", där dom jobbar.
( Rönnskärsverken )
Så det kommer bli många långa
skift med nätter och 24/7 jour för gubben.
Jag tänkte försöka lura ut honom på
Solbacken och Rusta, för jag vill köpa en till stor fuskbambuväxt.
Får se hur jag lyckas med det !?
Det märker vi väl i eftermiddag.
Oh, som jag längtar efter sol
och lagom värme, så man får vara ute på dagarna.
Påta i trädgården, hänga tvätten ute
 och bara må gott.
Öppna dörrar och fönster och vädra ut vintern ur huset.
Jaa, självklart vädrar jag ju nu och då också,
men sommartid har jag ju öppet jämt.

Hoppas verkligen att vädret vänder snart för vi har, om än nån enstaka solig dag, haft mest mulet och trist så länge nu att man känner sig grå i huden.

Nä, nog om ingenting .
Nu ska jag gå och se om jag får fart på gubben som slocknat i soffan igen, efter att ha vaknat i arla ottan
och somnat sent igår.








1 kommentar:

✫ Fru Eriksson sa...

Åh,där har du den där fiiina som jag "lånade" i gamla bloggen ❤️ ...
Hoppas du fått lite mer Vår nu/Kram & ha det så gott!