lördag 29 april 2017

Mormors lilla hjälpreda

Igår tog jag mig för, trots min onda lilltå,
(som jag krunschade mot ena soffbenet härom dagen så den svall upp och halva foten är blå)
att skola om alla plantor i växthuset.
Vädret har ju inte tillåtit det tidigare.
Men igår så blev det sol och några plusgrader.

Behövde verkligen hjälp, men det fanns ingen tillgänglig just då,
så jag beslöt att det får gå ändå.
Men så till min stora förtjusning, kom väl den bästa hjälpen en mormor kan få.

💕 Lilla Milla !!! 💕
(med mamma Jenny förstås)
Som hon jobbade på med att tömma gamla jorden ur små krukorna.
Plantera i större , lyfta ner och ställa upp i hyllorna.
Vattnas skulle det också.
Och lilla raringen kämpade på för att
- Ja ska jäpa dej mommi !

 



 

När det sen äntligen blev klart, gick vi in och fick oss kaffe
och Milla fick glass. ☕ 🍦
Tur att hon kom, annars hade jag nog inte varit färdig än 😍😉



2 kommentarer:

jacessan sa...

Ja, hon kämpade på och var så duktig. Och det blir nog en liten blomtjej av henne en vacker dag ☺🌷🥀⚘

Disa Edlund sa...

Ja, det tror jag med :)