söndag 18 juni 2017

vad händer ? Jo....


Här rusar dagarna förbi.
Vi har njutit av sol och värme i flera dagar nu och sommaren kom till slut.
Stora barnbarnet Celia, har haft sin skolavslutning.
Med småsyskonen Milton och Milla.



Igår var vi en sväng på Solbackens shoppingcenter och skulle köpa cykel till mig.
Men det fanns inga hemma utan kommer imorgon.
På vägen hem var det maffiga moln, som vittnade om kommande åska.
Ett av dessa maffiga.



Det har grillats korv här och jag har blivit matade med glass av lilla Milla.
(foto från tidigare)
Man ser på min överläpp att jag har en snus i mun :D



Och jag har premiär klippt HELA gräsmattan med klippon.
Trimmade kanter etc, innan.
Det är så skönt att gå, för jag filosoferar när jag drar omkring med åbäket.
(får ju oftast inte klippa längre, för gubben vill köra sin "åkare" ;))



Och cykeln då ? 
Jo , den ser ut så här.
En Elegance Kayoba från Jula.



Idag är det tämligen kallt, tidvis mulet och blåsigt.
Hoppas det blir bättre snart igen, för gubben har semester nu, fr.om imorgon.
Blir ju snart dags att åka uppåt mot Boden och "visitera" också.
Då kan det vara trevligt med sol, när man ska vandra runt i syrrans trädgård !
Annars så står det ju oss fritt att göra vad helst vi vill.
Kanske en tripp till Umeå's IKEA !?
Finns ju massa andra roliga butiker där om inte annat. ;) 

Inga kommentarer: