lördag 3 juni 2017

morsdag, trädgård och farmor

Nu har jag inte skrivit på länge.
Men så har det inte hänt mycket heller.
Vädret är under all kritik.
Kallt, blåsigt och eländigt, så det går inte vara ute.
Men nu verkar det ska vända.

Vi har i alla fall avverkat mors-dag här och Jenny kom med så fint till mig !



Och igår var jag och gubben och köpte nya väggar till "grillgolan"
eftersom 1 av dom blåste sönder i vintras under en storm.
Och då hittade vi denna ljuvliga skapelse, som självklart fick följa med hem.



Lika skön att sitta i som den ser ut.


Växterna har åkt ut och in igen i växthuset.

Men idag SKA dom UT för gott.
Come rain ( snow, hail, hurricane,winter, what ever ) or shine.
Placeras ut på sin platser och städas på altanen.

Det ska grävas i rabatter och fixas nya lådor
 bakom växthuset för örter och kryddor.
Dom gamla 2 har ju ena rabarber i och den andra får smultronen ta över,
så har barnbarnen nåt att smaska på.



Nåja..jag hinner kanske inte allt idag.
Det ser vi väl hur det blir med det.

Men UT SKA JAG !!!

💖 PS. Jag ska bli FARMOR också,i December .DS💖

Inga kommentarer: