måndag 13 november 2017

omflytt, fiskar och julmusik

Så var det ny vecka igen.
Vi har gråmulet väder med snömodd, som vill frysa på.
På mitt dagsschema står tvätt och jag har hängt första
 och laddat andra "snurren".
Rent , är nervikt och lagt i garderober.
Den sedvanliga dags-städningen är också bortgjord.
Handen spökar ännu, men jag är duktig och har på "plågan" som jag blev ordinerad.

Jag ändrar och flyttar om grejer här hela tiden.
Måste liksom hitta "rätt".
Fast det lutar åt att möblera tillbaka efter jul,
när granen åker ner i källaren igen.

 



 



 




 



 

Hittade så gott igår på ICA.
Blå fiskar och supersalt !
Älskar blå fiskar.
Och äter man gotter så måste man ta annat godis också,
som apelsiner och bananer.
Man måste ju vara lite nyttig ibland.
Med betoning på LIIITE
Finns ingen anledning att gå till överdrift.
YOLO !!

 

Längtar så jag håller på att bli galen, att få börja julpynta.
Och kränkt blev jag ( jo jag är sarkastisk )
av en artikel jag läste att
"Folk mår dåligt av julmusik".... !??!
Hur fasen kan man göra det ?? :P
Sätt på öronproppar eller gå inte i affärer eller på stan förrän efter jul då.
Julmusik ska det vara..gärna på HÖG volym!
Kan ju inte bli  mysigare än så.



Inga kommentarer: