torsdag 22 mars 2018

liten Wilda, tvätt och lampa


Idag har vi trist väder.
Det snöar igen efter att ha varit plusgrader.
Men det har knappt tinat nåt.
Vi har massor med snö kvar än.
Så jag har städat hela huset och bäddat rent i sängen
och tvätten snurrar på.
**

Igår hade jag en liten Wilda på besök.
Lilla hjärtat har varit jättesjuk med öronont, förkylning och magsjuka.
Hon blev så dålig till slut att hon var tvungen läggas in.
Men efter medicinering och dropp har det äntligen börjat vända åt rätt håll.
Bara matlusten kommer igång så kommer vikten tillbaka också.
💓💕💓

 

När gubben kom hem från jobbet, åkte vi iväg på Solbacken.
Köpte nya sängkläder, målarfärg till v-rummet, för jag ska måla den svarta väggen vit igen.
Lite annat smått och gott blev det och sen köpte vi pizza med oss hem.



Som jag skrev innan, så har det städats idag.
Sen gjorde jag om en gammal ful lampskärm.
Inte för att den blev vackrare, men jag tycker den blev så ful att den blev söt.
Och jag vurmar ju lite för sånt.😆



Nu ska jag vila lite innan nästa tvätt ska hängas.



Inga kommentarer: