måndag 30 april 2018

Gårdagen och idag Valborg

Igår hade vi en solig, varm och fin dag,även om det blåste lite kallt till och från.

Jenny kom förbi på förmiddagen med ungarna, så vi satt ute och drack kaffe och njöt lite.
Efter en stund gick hon hem för att städa och jag tog itu med renbäddningen.
Skurat golven nere och städat hade jag redan gjort tidigare.

Senare gick jag hem till Jenny och fick gosa lite med de små raringarna.
Samson och Savannah.




 

Sen tog vi minstingarna Milton och Milla och gick till lekparken , så dom fick rasa av sig lite .

 

 

Det klättrades i ställningar och gungades och mamma Jenny tog också en "svängom".

Runt 15:30 snåret stosade jag hem och åt middag.
Det blev en varm dusch för det blåste kallt på lekparken.
Sen soffan och glutta på tv:n.
Det dröjde inte länge innan Jenny och ungarna ramlade in igen,
efter att dom varit på Ica en sväng.
Jenny ville inte hem för hon var rädd att ungarna skulle hinna somna innan läggdags,
så det var bättre att komma hit för att hålla dom vakna.
Vi plockade fram ritpapper och pennor så dom fick kludda på.
Strax efter 18:30 åkte dom hem, lagom till "kvällsfruktost"
(som Jenny alltid sa som liten)
och sovdags.

Idag är det då Valborgsmässoafton.
Som vädret är just nu är det inte kul , för det är mulet, kallt och regnigt.
Men vi hoppas på att det lättar så man kan grilla lite korv i afton.
Fast innan dess ska jag köra lite tvätt, vilket jag inte hann eller iddes göra igår.



Inga kommentarer: