måndag 28 maj 2018

Äntligen vardag igen...

Så blev det vanlig vardag igen.
Guskelov för det !

Men igår var det Morsdag och min älskade Jennyunge,

 kom med så fina rosor och ett jättefint doftljus till mig, som doftar jättegott !
Wienerbröd hade hon också med, som vi åt till kaffet.




 

Sen blev full rulle med plantering av blommor som jag fick med hem från Mia,
 i fredags när vi åkte hemåt på kvällen efter begravningen.
Robin och Sinicca var här och tvättade av bilen, på eftermiddagen och jag kastade boll till Lava.

Jag och Benke åt potatisgratäng och grillade fläskfilé skivor till middag.

Idag är det tvätt på schemat och städ.
Och efter gårdagens kalla vindar , har vi igen värme .
Solen strålar på som vanligt och vi börjar behöva ett brejk med regn för gräs, träd och andra växter.
Det dammar i marken av torkan, fast än är det grönt.
Dock börjar torra gula fläckar växa fram här och där.

Nu ska jag återgå till städning och tvätt.

Skönt att få ordning på hushållet som legat efter pga allt som varit under helgen.



Inga kommentarer: