söndag 20 maj 2018

I'm done..

Idag har jag skurat av altanen och oljat in den.



Rabatten runt dammen har fått lite nya jord, nya växter och liten rensning.



Jag känner väldigt mycket nu att jag är färdig med att bo i huset.
Vill hitta nåt mindre med en våning, liten gårdsplätt och färre rum.

Kroppen skriker rätt ut att, nu är det bra.
Ryggen , knäna, fötter, axlar ja allt gör bara ont ont ont.
För längtade man så ut att få greja på gården.
Nu orkar jag ingenting innan jag har så ont att jag knappt kan gå.
Varenda kväll är fötterna som spärrballonger och ryggen känns som den ska gå av.

Nej..jag orkar inte längre.
Får bara sonen sin lägenhet såld, så letar vi oss nåt mindre och dom får ta över här.
Känner inte ens "stinget i hjärtat" över att lämna.
Det enda som får mig att tveka är att, vi kommer inte hitta nåt som blir lika billigt att bo i som här.
Vi har lika låga kostnader som en standard tvåa/trea.
Men det hjälps inte...I'm so done med denna stora gård och alla trappor!
En liten enplansvilla eller lägenhet på bottenvåning med en liten gräsplätt utanför,
tvåa eller trea, räcker gott och väl åt oss.
Frågan är ju bara om man hittar nåt litet billigt ?!



Inga kommentarer: