måndag 14 maj 2018

Underbara dagar och sorg.

Hej och Hallå.

Här har det njutits och njuts ännu av soliga varma dagar.
Det blev en härlig vår och blir en sommar i år också,
även om det såg dystert ut där ett tag.

Det har varit massor av altanhäng, lövräfsning, grillning m.m.
under veckan som gått.
Samt kurering av förkylningar som ännu hänger på
men vi är betydligt bättre.

Ungarna har varit på besök, titt som tätt.
Jenny med familj har varit här nästan varje dag och solat och myst.
Sinicca och Robin har också hängt lite och vovvarna har fått vara ute
heldagar med massor av frisk luft och promenader.


 

 


***


Idag är första arbetsdagen för gubben efter sjukdagar och ledighet.

Och jag ska sätta igång med lite storstäd.
Det ska tvättas, putsas fönster, bäddas rent m.m.
för det ligger efter rejält med allting nu pga av förkylningen,
med feber , halsont o.s.v.
Sänkan var ju hög på mig när vi var hos doktorn.
Den låg på 66 och ska vara 5.
Men återbesöket 3 dagar senare visade att den gått ner igen till 8.
Städningen får väl ta den tid det tar, för jag lär inte hinna allt idag.
Men igår fick jag i alla fall igång "forsen" i dammen.
Och lite blommor köpte jag också, som ska sättas i större krukor ut på altanen.
Det blir väldigt lite blomster i år.
Men nästa blir det nog mer igen , om jag får växthuset lagad.
**

Slutligen ... 

Min styvfar, älskade pappa Jerker avled den 7 maj, efter längre tids sjukdom.
Äntligen fick han somna in, 87 år gammal.
Han blev den morfar som alla barnbarnen behövde.
Han tog ut dom i båten på soliga badstränder, på små tripper i husbilen till djurparker.
Han fanns där för oss alla på alla möjliga sätt.
Ställde upp så ofta han kunde.
Gav mamma ett underbart liv med resor, när och fjärran.
Han var ett enda stor hjärta av guld .

Nu får han vila i frid, fri från smärta.
Älskad och saknad av oss alla.

Inga kommentarer: