lördag 23 juni 2018

Midsommarafton till Midsommardag


Så var Midsommarafton över.

Jag och gubben var ju ensamma hemma, för ungarna hade ju annat för sig.
Så vi gjorde vår "sedvanliga vackra" dukning, med sill och potatis och götter till.
Och GOTT var det, varenda gång !!!
fattas lite götter på bilden som dressing m.m.



Det var en lat och slö dag, som mestadels tillbringades i soffan
.
Dels pga av det trista vädret med blåst och spöregn, men också min migrän som inte ville släppa.

Men sen ringde Robin på eftermiddagen, runt 15-snåret !! 😊
Dom ville komma hit och äta med oss.
Det gick ju alldeles utmärkt det , för jag hade hunnit göra bort skagenröran,
medan jag fixade med lunchen, så det var bara att rosta mackor och sätta sig till bords.
Dom stannade här till ca 19:30 slaget.
Så det blev inte bara jag och gubben hela dagen.
Det blev en riktigt mysig kväll ändå, trots det trista vädret och migränen.

Hoppas ni andra också haft en trevlig afton och får en fin Midsommardag.




Inga kommentarer: