tisdag 31 juli 2018

Datarummet och sista dagen i Juli

Igår blev det stök och bök här hemma.
Som jag skrivit tidigare så köpte ju gubben stationär dator.
Och igår möblerade jag till i datarummet.
(inte riktigt klart än, men nästan)

När jag nu lika var i farten och rev ner allt,
så passade jag på att måla bänkskivorna svarta.
Vitt är ju finare, men ack så smutsigt det blir.
Svart blir ju dammigt, men jag dammsuger varje dag och fort är det gjort att dra av.
Gubben fick ju "ny databänk", eftersom han bara hade en smalare hylla
tidigare, för det räckte till laptopen.






Vi har en snabbsväng och tittade in hos Robin och Sinicca,
som nu är klara med målat i kök/allrummet.
Det blev JÄTTEBRA !
Nu ska det möbleras till och hängas gardiner etc.
Kommer att bli såååå fint.
Foton kommer senare.

Efter det bar det iväg på ICA och handla lite förnödenheter.
Sen hem och äta dom grillade kycklinglåren vi köpte.
Jag var ju så slut efter allt stökande så jag orkade inte mycket.
Och så ini h-vete varmt och jätte kvavt i luften.
Man förstår hur olidligt det måste vara t.ex i New Orleans,
för det var verkligen sån där masugnshetta som slog emot när man klev ur bilen.
Överallt där det är asfalt så slår hettan emot en , som om det vore en Majbrasa.
Vi som skulle få svalare !?
Idag verkar bli en likadan olidlig dag.

Linda (systerdotter) och hennes ungar är hos Jenny i veckan,
för Felix har fotbollsläger, eller nåt.
Och på Torsdag kommer visst Daniel (systersonen) till Robin.

Nu ska jag fortsätta den här dagen,
som jag f.ö var helt övertygad om att det var den 1:a Augusti,
men ack vad jag bedrog mig och fick trilla tillbaka till 31:a Juli.
Jobbigt att ha samma dag 2 ggr , eftersom jag hade 31:a igår ! :/
Nåväl..måla och möblera datarum tänker jag dock INTE göra igen,
utan jag får helt sonika hitta på nåt annat !

Inga kommentarer: